2018-05 Oostenrijk

Ik wilde de dorpen uit mijn jeugd eens bezoeken, maar haalde 2 dorpen door elkaar, nl Schruns en Lienz. Uiteindelijk hebben we beide plaatsen bezocht.

Camping Sonnenberg was onze eerste ‘echt’ camping Oostenrijk en hebben daar een paar mooie dagen doorgebracht met als hoofd attractie “Muttersberg”

8 mei – Muttersberg – Frassenhütte

Via de kabelbaan gestegen tot 1430 meter, vanwaar we de tocht naar de Frassenhutte zijn gestart. De tocht leidde ons langs weide, bossen en rotsen. Steil naar boven totaan de hut die schitterend bovenop de top van een heuvel lag.  De Hohe Frassen was de top van de berg. Een steile klim naar boven. Boven op de top stonden we op ene kam tussen twee bergen in. Een indrukwekkend beeld om niet snel te vergeten. Daarna begonnen we aan de afdaling die minstens zo kang heeft geduurd. Uiteindelijk werd onze wandeltocht beloond met een heerlijk wijntje en biertje in het restaurant bovenop de “Muttersberg”.

9 mei – Bürser Schlucht

Bürser Schlucht im Brandnertal

Vandaag een kleine wandeling gemaakt nadat we nieuwe bergschoenen hebben gekocht. Uiteraard moesten we deze schoenen inlopen en hebben een korte wandeling uitgekozen langs de Bürser Schlucht. Een mooie eevoudige wandeling langs het stromend water van de Burser. Al gauw liep de wandeling steil naar boven, uitkijkend naar een mooie waterval. Helaas hebben we deze op onze weg niet kunnen vinden.

11 mei – Wandeling Hochsteinhutte

Deze tocht startte vanaf Lienzer bergbahn naar 1000 meter,
vandaar wandelen door bossen steil naar de Hochstein hut op 2000 meter.

Heerlijk kasersmarre gegeten en terug naar dal gelopen op zon 1400 meter.  Het was een helse tocht. De nieuwe wandelschoenen zijn goed ingelopen, Rob heeft er 5 blaren aan over gehouden. Helen gelukkig helemaal niks.

12 mei – Fietsen langs de “Drau”

Vandaag een rustige dag, eerst boodschappen wezen doen wat eindigde bij het restaurant in het dorp.

Daarna zijn we zo’n 40 kilometer gaan fietsen langs de Drau (heen en weer), uiteindekijk weer in het dorp aangekomen bij hetzelfde restaurant.

De schnitzel burger en de bratwurst smaakte prima, inclusief het drankje.

13 mei – Heiligenblut

We willen de Grossglockner strasse oversteken met de camper.

Om dit te doen hebben we aan de vket van dit avontuur een camping gevonden om als basis te dienen.

Morgenvroeg gaan we ons avondtuur beginnen, 34 haarspeldbochten en max. 14% stijgen met de campert.

14 mei – Gross Glockner

Vandaag hebben we samen de Gross Glockner getrotseerd. We hebben de gehele dag doorgebracht in de sneeuw en genoten van het prachtige uitzicht. O wat is het daar mooi.

17 mei – Salzburg

Door de aanhoudende regen hebben we besloten naar Salzburg te rijden. Vanuit de camping pakken we de bus naar de stad en maken er een leuke dag van. Zo gezegd, zo gedaan…. Tegen 11 uur waren we al met de bus afgezet in de mooie stad.

Uiteraard konden we deze plek niet overslaan.

18 mei – Heidelberg Duitsland

De laatste dagen van de vakantie hebben wij in Heidelberg doorgebracht. Een prachtige stad langs de Neckar. We hebben genoten van deze mooie oude stad met practig weer.