2018-02 Otterlo klompenpad

Wandelen (via klompenpad) en Kruller Muller museum

Op 23 februari, rond 15:00 arriveerde wij op camping Beek en Hei in Otterlo.  Al snel hadden we een mooie plek waar de struiken ons moesten beschermen tegen de kou en de wind. Al snel waren we klaar en besloten een stukje te gaan wandelen naar het dorp. ‘s-Avonds aten we, zoals altijd de eerste avond, Beef Teriyaki van knor. Eenvoudig klaar te maken en smaakt altijd. De eerste nacht in de camper was prima. De matrassen lagen lekker, maar de kastjes zitten wel heel erg dicht bij je hoofd. Ik heb zeker 5 keer mijn hoofd gestoten en geloof me… dat doet pijn. De temperatuur in de camper hielden we constant met een electrische kachel. In de morgen gebruikte we de gas-kachel om de ruimte op temperatuur te krijgen.

De volgende dag besloten we een grote wandeling te maken van 17 kilometer. We gingen de klompenpad wandeling volgen die we in oktober 2017 ook al hadden gelopen maar door het slechte weer nooit hebben afgemaakt.  Handschoenen, muts en een dikke jas aan om de kou te trotseren.  De wandeling was erg veelzijdig. Onderweg hebben we een soepje gedronken bij Camping ‘de Weije Wereld’. De zon heeft de gehele dag onafgebroken geschenen. Op sommige momenten was het zelfs lekker ondanks de hevige kou. Af en toe de pet af of handschoenen uit, maar de temperatuur kwam helaas niet boven de 4 graden uit. ‘s-Avonds zijn we lekker bij Camping de Zanding aan het strand gaan eten. Met zaklantaarn vonden we later op de avond de weg terug naar de camping. Inmiddels was ik flink verkouden geworden en voelde me niet zo lekker. De volgende dag, 25 februari, zijn we naar museum Kruller Muller geweest. Na een bakkie snert zijn we naar de campert gegaan, mede doordat ik mij niet lekker voelde. Ik vond er niks aan. Maandag 26 februari zijn we ‘s-ochtends naar huis gegaan. Het was weer fantastisch.