2017-10 Herfst vakantie

Jaarbeurs Utrecht

Vandaag zijn we rond 10 uur vertrokken naar de Campeer en Caravan beurs in Utrecht. Via de NKC staan we op een popup camperplaats op P2, samen met honderde andere camperaars. Nadat alles was aangesloten zijn we direct naar de beurs gelopen. Samen hebben we alle hallen bezocht. 2 flat-back kussen, een fietszadel en een wasborstel rijker zijn we rond vijf uur weer terug naar de camper gewandeld. Helen heeft haar eerste camperrit gemaakt via een gratis proefrit van NKC. Ook een beetje gek doen hoort er af en toe bij.

Camping plaats P2 bij night….

Jelly’s hoeve

Camping Jelly’s hoeve “te Havelte”

https://www.jellyshoeve.nl/nl/   12 oktober werden we warm welkom geheten door de eigenaaresse Ellen. Zij heeft ons uitgebreid alles verteld over de camping en de omgeving. Het sanitair is zeer mooi, aan alles is gedacht. De douches zijn heerlijk. Ruime afwasplekken en toiletten zijn ook tip top in orde. Een genot om hier te zijn.

Ons plekkie.

Giethoorn

Gisteren aangekomen op onze eerste camperplaats Haamstede Giethoorn. We zijn zeer verbaasd over de kwaliteit van de camperplaatsen. Naast de verharde plekken voor de wagen is er een grasveldje waar je heerlijk kunt zitten. stroom aansluiting en een net sanitair.

Met de fiets zijn we vervolgens naar Giethoorn geeden en hebben een fluisterbootje gehuurd. Het weer was fantastisch en warm. Afsluitend een borrel met kippenvleugeltjes en bitterballen.

Fietsen Weerribben

Vandaag een mooie knooppunt fietstocht langs en door de weerribben van 60 kilometer.

zie filmpje voor een impressie en fietsroutes/fietsen-in-overijssel/weerribben-wieden

Camping Kikkergat

Rond 11 uur zijn vanuit Giethoorn vetrokken richting “De Hoge Veluwe” met bestemming camping Kikkergat te Otterlo. Vlak buiten Giethoorn nog even afgetankt en na ongeveer 1.5 uur kwamen we aan op de bestemming.

De campingbaas Ko vertelde ons dat we zelf een plek mochten uitzoeken, inschrijven hoefde pas later, hij wilde een tukje doen. Al snel stonden we aan de rand van de camping op een camperplaats met uitzicht op grasveld en bossen. Mede door het prachtige weer besloten we lekker voor de camper te blijven zitten met een hapje en ene drankje. Vanmorgen werden we verrast door de boswachter, hij nodigde ons uit voor een fietstocht in de avond om naar het wild te kijken. We hebben deze uitnodiging natuurlijk anagenomen. Verder hebben we vandaag hebben we een mooie fietstocht gemaakt, uitgestippeld door Helen, door het prachtige landschap van de Veluwe. Onderweg een bakje koffie met aarbeien en slagroom in Garderen. Verderop hebben we ons boterhammetje in het zonnetje opgegeten bij “radio Kootwijk”. Rond 3 uur kwamen we weer op de camping en hadden ongeveer 58 kilometer gefietst. Rond half 6 zijn we naar de afgesproken plek gegaan waar de boswachter ons stond op te wachten. Samen met 8 andere bejaarden personen begonnen we de fietstocht achter de boswachter aan. Zo nu en dan stopte hij en vertelde over zijn vak en de wildernis op de Veluwe. Waar Rob het allemaal erg interessant vond haakte Helen af..haha. Na wat spotten van zwijnen via de verrekijker sloten we avond af met een heerlijk avondeten.

Wandeling

Vanmorgen werden we wakker met regen. De weer app’s vertelde ons niet veel goeds. Na ons ontbijt klaarde het op en
we besloten een wandeling te maken. De wandeling liep kris kras door bos en bewoonde wereld en zelf vind ik het minder. Na 8 kilometer begon het te regenen en hebben de wandeling moeten afbreken.

Selfie….

Na de lunch hebben we de boel afgebroken en zijn naar huis gegaan.

We hebben een top week gehad.